Adaptácia detí na prostredie MŠ.
Adaptácia detí na prostredie materskej školy.
1. Chodiť s dieťaťom medzi rovesníkov – aj keď má súrodenca.
2. Nechať dieťa na určitú dobu v prítomnosti iného známeho človeka.
3. Zamerať sa na rozvoj sebaobslúžnych činností – nechať dieťa samostatne sa obliecť, najesť ...
4. Rozvrhnúť čas tak, aby sme dieťa nesúrili, ak má čosi urobiť samo – nechať dieťa vykonávať sebaobslúžne činnosti samo, znamená počítať s tým, že danú činnosť bude vykonávať dlhšie, ako doposiaľ, keď ste mu pomáhali.
5. Urobiť si čas na spoločnú hru – akceptovať význam spontánnej hry pre dieťa.
6. Urobiť si čas na čítanie rozprávky.
7. Počas dňa využívať možnosti rozprávať sa s dieťaťom.
8. Oceniť ak sa dieťaťu darí, nevhodné správanie jasne odmietnuť - vysvetliť, prečo bolo odmietnuté.
9. Nevyhrážať sa dieťaťu materskou školou.
10. Oboznámiť dieťaťa s materskou školou, ktorú bude navštevovať.
11. Informovať sa u riaditeľky, učiteľky MŠ o priebehu adaptácie.
12. Stanoviť dieťaťu presný režim – každá MŠ sa riadi presne stanoveným režimom dňa.
13. Všímať si povahové vlastnosti dieťaťa – ak je dieťa introvert, utiahnuté, plačlivé. Neizolovať ho od rovesníkov, práve naopak, o to častejšie sa stretávať s kamarátmi a dospelými.
14. Začať s prípravou na MŠ najneskôr od jeho zápisu do MŠ.
15. Pravidelnosť pri postupnom osamostatňovaní dieťaťa.