Krúžková činnosť v materskej škole
Angličtina v MŠ
Krúžok anglického jazyka sa koná vždy v pondelok. Prvá skupina začína o 12.30 a druhá o 13.30. Krúžok trvá 60 minút a prebieha v priestoroch ZŠ, konkrétne v 1.B.
Deti sa po príchode pozdravia v angličtine, sadnú si do polkruhu zo stoličiek, preopakujú si slovíčka, pesničky,….ktoré už vedia a začínajú sa venovať novej téme pomocou kartiček, hier, prípadne pesničky. Aby dlho nesedeli nasleduje rozcvička, kde deti svojim pohybom ukazujú, že rozumejú určitým povelom – STAND UP, SIT DOWN, PLEASE, THANK YOU, SORRY, BE QUIET, SMILE, JUMP, DANCE, CLAP YOUR HANDS, STAMP YOUR FEET, TOUCH YOUR…. neskôr hovoria oni samy, keď už majú pokyny osvojené. Potom idú deti k stolom, v skupinách po 4 sedia za stolami, rozdajú sa portfólia a pracovné listy k danej téme, deti ukazujú, kreslia, spájajú, lepia, aby si novú slovnú zásobu lepšie zapamätali. Hotové listy si založia do porfólia, odmena je pečiatka, niekedy malá sladkosť. Deti majú možnosť aj sledovať videa, príbehy v anglickom jazyku na interaktívnej tabuli, ktorou je trieda vybavená. Po skončení hodiny sú deti lektorkou znova odvedené do tried. (fotogaléria)
Časovo tematický plán krúžkovej činnosti
Mgr. Katarína Kocúrová , Centrum voľného času Skalité
Por. hod. |
Téma |
Obsah |
Cieľ |
1. |
Pozdrav a predstavenie sa, BOZP |
Pozdravy „Hello, Good bye, Bye Bye, I am …“ |
Vedieť pozdraviť a predstaviť sa |
2. |
Farby |
Farby- black, brown, red, yellow, orange, blue, green, pink, purple,….. |
Vedieť správne pomenovať a označiť farby |
3. |
Čísla |
0-5 |
Vedieť pomenovať a ukázať číslice |
4. |
Čísla |
6-10 |
Vedieť pomenovať a ukázať číslice |
5. |
Halloween |
Symboly, slovná zásoba |
Vedieť pomenovať veci a zvieratá súvisiace s týmto sviatkom a aplikovať ich v hre |
6. |
Hračky |
Slovná zásoba, väzba I have got….. |
Vedieť pomenovať niektoré z hračiek |
7. |
Rodina |
Slovná zásoba, pieseň Are you sleeping………, väzba I have got….. |
Vedieť pomenovať členov rodiny a naučiť sa pesničku |
8. |
Opakovanie |
Hry, súťaže, prezentácie s naučenou slovnou zásobou |
Vedieť slovnú zásobu z prebratých tém |
9. |
Telo |
Hlava |
Vedieť pomenovať a ukázať časti tela |
10. |
Telo, Mikuláš |
Ostatné časti, pesnička, symboly Vianoc |
Vedieť pomenovať a ukázať časti tela |
11. |
Vianoce |
Slovná zásoba |
Vedieť použiť slovnú zásobu k danej téme |
12. |
Vianoce |
Slovná zásoba, koleda, výroba pohľadnice |
Vedieť použiť slovnú zásobu v praxi |
13. |
Opakovanie |
Súťaže, hry |
Vedieť použiť doteraz prebratú slovnú zásobu |
14. |
Oblečenie |
Slovná zásoba |
Vedieť základnú slovnú zásobu k téme oblečenie |
15. |
Oblečenie |
Slovná zásoba, tvorba projektu |
Aplikácia vedomostí v praxi |
16. |
Pocity |
Slovná zásoba – happy, sad, tired, pieseň If you are happy….. |
Vedieť odpovedať na otázku How are you? |
17. |
Zvieratá - farma |
Slovná zásoba – horse, duch, chicken,…. |
Vedieť základnú slovnú zásobu |
18. |
Zvieratá- zoo |
Slovná zásoba, prac. List. Väzba I like |
Vedieť pomenovať zvieratá |
19. |
Doprava |
Slovná zásoba- car, bus, train, boat, plane, bike |
Vedieť použiť slovnú zásobu doprava |
20. |
Opakovanie |
Súťaže, hry |
Vedieť doteraz prebratú slovnú zásobu |
21. |
Jedlo a pitie |
Slovná zásoba, väzba I like |
Vedieť použiť pomenovania jedla a pitia |
22. |
Ovocie |
Slovná zásoba |
Vedieť pomenovať ovocie |
23. |
Zelenina |
Slovná zásoba |
Vedieť pomenovať zeleninu |
24. |
Veľká noc |
Slovná zásoba, symboly |
Vedieť pomenovať veci a zvieratá súvisiace s VN |
25. |
Opakovanie |
Súťaže a hry |
Vedieť doteraz prebratú slovnú zásobu |
26. |
Čo robím ráno? |
Slovná zásoba |
Vedieť pomenovať rutinné činnosti |
27. |
Deň matiek |
Slovná zásoba, tvorba darčeku s venovaním |
Vedieť použiť slovnú zásobu v praxi |
28. |
Rodina |
Opakovanie formou hier |
Vedieť vymenovať členov rodiny |
29. |
Škola |
Škola – slovná zásoba |
Vedieť pomenovať niektoré veci potřebné do školy |
30. |
Šport |
Slovná zásoba |
Vedieť pomenovať niektoré športy |
31. |
Opakovanie |
Hry a súťaže
|
Vedieť doteraz prebratú slovnú zásobu |
32. |
Dom - izby |
Slovná zásoba, Hra domček domček, kto v tebe býva |
Vedieť povedať aké mám izby doma |
33. |
Dom- zariadenie |
Slovná zásoba |
Vedieť pomenovať zariadenie v izbe |
34. |
Dom - zvonka |
Slovná zásoba |
Vedieť pomenovať dom zvonka |
35. |
Hodnotenie |
Diplomy |
Portfolio sa berie domov |
- Striedanie aktivit každých 5-10 minút
- Rozmiestnenie detí v polkruhu, učiteľ na tej istej úrovni
- Materiál: maňuška, obrázkové karty, dominá, hračky, pečiatky, CD, DVD notebook, CD-prehrávač, pracovné listy, portfolia, interaktívna tabuľa
- Metódy: hry, piesne, básne, rýmovačky, dramatizácia, rozprávanie príbehu, praktické a umelecké činnosti podnecujúce rozvoj jazyka v kontexte – lepenie, strihanie, konverzácia s maňuškami